Ny rektor på plass

Hei
Jeg heter Sveinung Bjørkøy. Jeg er 43 år gammel og har 3 barn.
Jeg er veldig glad for at jeg har fått muligheten til å bli rektor på Engebråten skole fra høsten 2020.
Området kjenner jeg godt fra tidligere, da jeg har jobbet som skoleleder på både Kjelsås skole og sist som assisterende rektor på Nordberg skole.
Det jeg ser mest frem til er å bli kjent med elever og lærere ved skolen, og sammen med dere finne veien videre knyttet til arbeid og oppstart med ny læreplan, og fortsette arbeidet som gjør at Engebråten skolen oppleves som en trygg og god skole for både elever, ansatte og foresatte. I dette arbeidet er samarbeid mellom og medvirkning fra alle ansatte, elever, og foresatte helt sentralt. Å få til dette på en god måte vil være svært viktig i mitt arbeid som rektor på Engebråten skole.
Jeg ser frem til å lære mye av både ansatte og elever, og er sikker på at vi sammen skal finne og utarbeide de gode løsningene knyttet til videre læreplanarbeid, undervisning og læring. Dette krever at vi er åpne i samtaler og diskusjoner, og at vi står fast ved noe og videreutvikler annet.
Jeg gleder meg veldig til å starte opp på Engebråten skole, og gleder meg til å bli kjent med dere og å bli en del av laget på Engebråten som jobber for å skape trygghet, læring og utvikling for alle våre elever.
Mvh
Sveinung Bjørkøy